Hát meg volt ez is. Immár tizenegyedik alkalommal került megrendezésre a debreceni Critical Mass. Nem gondoltam volna, hogy ennyi biciklis van ebben a városban - talán többen voltunk mint tavasszal - de van? Hová bújik ez a rengeteg kerékpáros hétköznap? Visszaül a kocsijába? És pöfög?
Jó, tudom nem megoldott a biciklis közlekedés. Persze van nekünk új bicikli utunk, de még valami mindig nem az igazi. Sajnos félnek az emberek kimerészkedni a forgalomba, pedig ez az egy járható út lenne, ha azt szeretnénk, hogy az autósok egyenrangú félként tekintsenek ránk is.
Na meg a gyalogosok. Kérem, a bicikli út a biciklisekké. Lehet anyázni, ha valaki mellett egy biciklis 40-el húzz el a kijelölt sávon - ami pirosra van festve, hatalmas sárga biciklis figurák feszítenek rajta, és még magasabban is fut mint a járda - de hát az az övé. Ennyi erővel sétálhatnának az úttesten, a kocsik között is nem? Nem?
És mi a helyzet a zebrával? Menjünk vagy ne menjünk? Persze, veszélyes az autósokra nézve, tudom. Talán megoldás lenne, ha legalább két járda szegély közé felfestenének 2 sárga csíkot táblával ellátva. És akkor nem a zebrán menne át az a szerencsétlen biciklis.
Na és akkor minden komment nélkül nézzük a parlamenti pártok álláspontját. Azért meglepő, így választások előtt, nem? Nem?
Akadt egy új trónkövetelő is: az LMP szeptember 22-e alkalmából a biciklisták pártjává nyilvánította magát. Az eddig egyetlen megmérettetésen, a tavaszi uniós képviselőválaszáson jeleskedő formáció bejelentette, támogat minden kezdeményezést, amely a fenntartható, környezet- és emberbarát városi közlekedést hirdeti.
Az időközben szétesett SZDSZ 2009-ben az autómentes napon újra akcióba lépett a parlamentben: Kóka János, aki évekig volt közlekedési miniszter, most úgy látja, az elmúlt időszakban (ő egy évet számít) nem történt előreépés, ezért a kerékpáros ügyek képviseletére egy pártfüggetlen képviselői csoportosulás létrehozását javasolja.
Szóval CM ide, CM oda, biciklizni még mindig nem lehet az országban. Teszem hozzá: normálisan. Marad a szlalomozás a kocsik és gyalogosok között, ja és az anyázás.